Målaktier – udtrækning foråret 2023

3 borde bænkesæt skænket af Norlys.

I fredags var der fællestræning for børnespillere. Kronjylland havde støttet arrangementet

Fælles træning

Træningsstart og stormøde i Stoholm IF-Fodbold

Lørdag d. 11. februar kaldte den nye cheftræner Kian Lykke til officiel træningsstart for senior i Stoholm IF-Fodbold. Decideret træningsstart kunne man dog ikke kalde det, for Lykke har haft spillerne i aktion en gang om ugen hele vinteren på den nye kunstgræsbane, så formen og boldfølingen bør være lidt bedre nu end tidligere år.

Lørdag mødte 20 herrer og 15 damer op - ud over Kian Lykke så er Lasse ”Fynbo” Pedersen i år assistenttræner og kampansvarlig for 2. holdet, mens det er Nicolas Laigaard, der styrer dametropperne.

Efter den sædvanlige træning var klubben vært for suppe og øl/vand, mens trænerne havde kommentarer til den forestående sæson.

Efterfølgende fulgte det traditionelle stormøde, der i år igen blev ledet af den mangeårige dirigent Allan Vestergaard - sidste år satte Corona en stopper for hans dirigentrolle, der dengang blev overtaget af sønnike Mads. På valg til bestyrelsen var Allan Søndergaard, Nicolas Laigaard og Niels Jensen, og de modtog alle genvalg, og så var der nyvalg til Jan Asmussen, som klubbens målmænd kender rigtig godt, da han er målmandstræner. Martin Trankjær, Niels Svendsen og Anders Jakobsen var ikke på valg i denne omgang.

Økonomiansvarlig Inger Jakobsen fremlagde et regnskab med meget store tal - det skyldes selvsagt kunstgræsbanen, der blev taget i brug i 2022. Tager man kunstgræsbanen ud af 2022-regnskabet, så var der et solidt plus for årsregnskabet, men egenbetalingen til banen har i sagens natur gjort et stort indhug i opsparingen, hvor der dog stadig er lidt tilbage på kistebunden.

2022 var også et år med flotte medlemstal og ny rekord i antal tilmeldte hold i turneringen - 25 hold havde Stoholm IF-Fodbold tilmeldt i efterårets turneringer - lige fra de alleryngste og op til de ældste spillere.

Der var 17 deltagere til årets stormøde, og det var vel ret beset også en rekord i ”nyere tid” - der var fin spørgelyst, så det bevirkede, at det blev til to timers mødeaktivitet.

Trænings start og stormøde

Stoholm IF`s Fodboldafdeling takker følgende sponsorer for bidrag til kunstgræsbanen i Stoholm

OPSTART I STOHOLM IF-FODBOLD
(foto: en rystet Tommy Nielsen)

Normalvis er der træningsstart for seniorer samt stormøde i Stoholm IF-Fodbold den første lørdag i februar, men forskellige omstændigheder gjorde, at det i år var rykket til den anden lørdag.

I ly af mange afbud - dels vinterferie, dels Corona - kunne den nye træner Lasse Toft Pedersen byde velkommen til 18 omklædte herrer. Det var bestemt tilfredsstillende, og de spillede fodbold i fem kvarter, inden den varme suppe samt øl og vand ventede.
Her bød Lasse Toft Pedersen mere formelt velkommen sammen med formand Anders Jakobsen - håbet er, at der her i foråret stilles med to hold med indrangering i henholdsvis serie 4 og serie 5.
Dameholdet har træningsstart på søndag d. 20. februar - her tager Nicolas Laigaard i mod.

Efterfølgende var der stormøde, og her bestod noget af det nye i, at den mangeårige dirigent Allan Vestergaard måtte melde forfald med Corona, men det blev i familien, for sønnike Mads Vestergaard Poulsen overtog dirigentstokken  for de 13 fremmødte.
Det mest "dramatiske" var, at Tommy Nielsen efter mange års bestyrelsesarbejde har ønsket en pause, så han trådte ud sammen med Tonny Karlsen.
Til gengæld modtog Martin Trankjær nyvalg, så det betyder, at bestyrelsen fremadrettet består af 6 personer i stedet for 7.
Økonomiansvarlige Inger Jakobsen fremlagde igen et flot økonomisk resultat, og ellers var de to helt store omdrejningspunkter i 2021-beretningen, at der var ny medlemsrekord i Stoholm IF-Fodbold.
Det skyldes den meget store Børne- og Ungdomsafdeling, hvor der er meget stor aktivitet og rigtig mange drenge- og pigespillere, hvilket er meget glædeligt.
Og de kan snart nyde en helt ny og færdig kunstgræsbane - arbejdet begyndte i november, og tidsplanen siger, at den står færdig i løbet af april - det er 10 års arbejde, der dermed snart kulminerer.

Træningsstart og stormøde

FORTSÆTTELSE AF SAMARBEJDSAFTALE

En årelang tradition fortsætter - nemlig et tæt og godt samarbejde mellem SPAR Stoholm og Stoholm IF-Fodbold - det fortæller sponsoransvarlig i Stoholm IF-Fodbold Tommy Nielsen.

- Vi er meget glade for den sponsoropbakning, vi har i Stoholm IF-Fodbold - det er en absolut nødvendighed for at drive en så stor forening. Herunder vores årelange samarbejdsaftale med SPAR Stoholm - det er en aftale, der er rigtig god for begge parter, kommer det fra Tommy Nielsen, der i forårssæsonen 2021 kunne notere sig positiv rekord i medlemsantallet i Stoholm IF-Fodbold.

På billedet ses til venstre indehaver af SPAR Stoholm Daniel Hovgaard Nielsen og til højre Tommy Nielsen fra Stoholm IF-Fodbold.

Forrige Næste